środa, 21 sierpnia 2013

Placuszki z bananami

Witam po długiej nieobecności :) Przez ostatnie miesiące nie miałam na nic czasu, zwłaszcza na eksperymenty kulinarne. Na powitanie przedstawiam przepyszne placuszki z bananami, które usmażyłam dziś mojemu Bobasowi na podwieczorek.

Przepis pochodzi z książki "Pyszne 25" autorstwa Anny Starmach. Mojego idola od kilku miesięcy.
Jestem fanką jej programu a teraz także sprezentowanej mi książki.



Składniki: (dla 4 osób)


  • 300 g mąki
  • 150 ml mleka
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 50 g brązowego cukru
  • 3 banany
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • olej do smażenia
Polewa:
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady (100 g)
  • 50 ml śmietanki kremówki 30%
W misce mikserem mieszamy mąkę, mleko, jajka, cukier, cukier wanilinowy, proszek do pieczenia na gładką masę. Banany obieram ze skórki, miażdżymy widelcem i dodajemy do masy. Czekoladę kroimy na małe kawałeczki. W garnuszku gotujemy śmietankę, dodajemy czekoladę, podgrzewamy chwilę tak aby składniki się połączyły ale nie przypaliły. Z gotowej masy, na odrobinie oleju, smażymy placuszki. Gotowe polewamy czekoladą i posypujemy wiórkami kokosowymi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...