czwartek, 22 sierpnia 2013

Szybka pizza

Zostało mi trochę ciasta po pieczeniu parówek w cieście, więc zrobiłam szybką pizze dla mojego ukochanego męża, który bardzo lubi domową pizze.



Składniki:
  • 0,5 kg mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 5 dag drożdży
  • 5 łyżek oleju
  • 3 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 2 jajka
Sos:
  •  2 puszki małego koncentratu pomidorowego
  • zioła prowansalskie
  • bazylia
  • czosnek granulowany
Mąkę przesiewamy przez sito, robimy wgłębienie, kruszymy do niego drożdże, na nie sypiemy cukier i zalewamy ciepłym mlekiem. Następnie odstawiamy w ciepłe miejsce aby wyrosło (tak na ok. 20 min.). Kiedy wyrosną dodajemy olej, sól i roztrzepane jajko. Dobrze wyrabiamy ciasto. Na okrągłą blaszkę nalewamy odrobinę oliwy z oliwek. Rozkładamy na nie ciasto i polewamy koncentratem pomidorowym z przyprawami. Następnie nakładamy ulubione dodatki. U mnie tym razem było salami, jajko ugotowane na twardo, pieczarki, cebulka czerwona i zółty ser, ponieważ nie miałam mozzarelli. Pieczemy do zarumienienia ciasta, tj ok 30 min. w temp. 200 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...