środa, 27 listopada 2013

Pizzerki

Te przepyszne małe pizze powstały niespodziewanie. Nie miałam pomysłu na kolacje do mojego Maciejka a w lodówce było otwartych kilka różnych składników nadających się na pizze, więc wzięliśmy się oboje do dzieła. Smakują tak samo na ciepło jak i na zimno. Dodatkowo na pewno lepsze i zdrowsze są od tych kupionych w piekarni.



Składniki: na 6 grubych pizzerek

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki ciepłego mleka
  • 30 g drożdży
  • 0,5 łyżeczki cukru
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • ulubione dodatki do pizzy
Mąkę przesiewamy do miski. Robimy wgłębienie i kruszymy do niego drożdże, które następnie zalewamy ciepłym mlekiem i posypujemy łyżeczką cukru. Odstawiamy na ok. 15 minut w ciepłe miejsce do momentu aż zaczną pracować.

Do gotowego zaczynu dodajemy jajko o temperaturze pokojowej i sporą szczyptę soli. Dokładnie zagniatamy tak aby ciasto odkleiło się od miski. Jeśli jest za suche dodajemy jeszcze trochę ciepłego mleka, jeśli za rzadkie dodajemy trochę mąki. Dzielimy ciasto na 6 części i każdą z nich wałkujemy na odpowiednio gruby placek (ja lubię grube ciasto, więc lekko tylko wałkowałam). Trzeba pamiętać, że ciasto jeszcze wyrośnie w piekarniku.

Placki smarujemy ulubionym sosem. Ja korzystałam z tego co zawsze używam do pizzy. Przepis na sos znajduje się w tym przepisie. Polecam następnie nałożyć trochę startego żółtego sera  a dopiero na niego nałożyć ulubione składniki. Wszystko posypujemy grubą warstwą startego żółtego sera.

Pieczemy 20 minut w 200'C

Smacznego!



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...