piątek, 14 grudnia 2012

Szwedzkie ciasteczka świąteczne

Chciałam jakoś włączyć synka to przygotowań świątecznych. Znalazłam przepis na wspaniałe ciasteczka, łatwe w wykonaniu a do tego bardzo smaczne. Mój Bobas miał wspaniałą zabawę wałkując placki i wycinając z nich ciasteczka a ja mam kolejny przepis na wspólne pieczenie.

Ciasteczka nadają się dla dzieci powyżej 1 r.ż. 



Składniki:

Ciasto:
  • 50 dag mąki
  • 1 torebka suszonych drożdży
  • 5 dag cukru
  • szczypta soli
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 szklanki ciepłego mleka
  • 10 dag masła
  • 2 jajka

Dekoracja:
  • 1 jajko
  • pestki dyni
  • 5 dag obranych migdałów lub płatków migdałowych 
  • cukier trzcinowy

Wymieszaj mąkę z drożdżami, zagnieć z resztą składników. Odstaw na 30 minut do wyrośnięcia. Rozwałkuj do grubości 1,5 cm. Powycinaj ciastka w kształcie serc, gwiazdek, ludzików albo kogutków, posmaruj je roztrzepanym jajkiem, udekoruj migdałami, pestkami lub cukrem trzcinowym. Piecz na złoty kolor około 15-20 minut w temp. 175°C

Następnym razem ciasteczka poleję czekoladą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...