niedziela, 22 grudnia 2013

Babka z daktylami i żurawiną

Mimo, że babka to wypiek raczej Wielkanocny, to miałam dużą ilość suszonych daktyli i znalazłam ciekawy przepis na babkę, dlatego nie mogłam się powstrzymać i tak powstał ten wypiek.



Składniki:
  • 200 g margaryny
  • 5 jajek
  • sok z połówki cytryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 90 g suszonych daktyli
  • garść suszonej żurawiny
  • 1 szklanka cukru trzcinowego
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy sztywną pianę. Żółtka łączymy z cukrem i ubijamy na jednolitą masę, następnie dodajemy miękką margarynę oraz sok z cytryny i dokładnie miksujemy.

Do masy dodajemy przesiane obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia.

Daktyle kroimy na drobniejsze kawałki i łyżką mieszamy z ciastem. Na koniec dodajemy pianę z białek i delikatnie łączymy.

Ciasto przekładamy do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą formy ( ja mam sylikonową, wtedy nie potrzeba niczym obsypywać). Pieczemy około 50 minut w 180'C. Dekorujemy według uznania. U mnie polewa z białej czekolady.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...