piątek, 20 grudnia 2013

Pierniczki (przepis 2)

Oczywiście na świątecznym stole nie mogło zabraknąć prawdziwych pierników. Już od początku grudnia szukałam idealnego przepisu, na koniec skorzystałam ze starego przepisu z książki po babci, trochę go zmodyfikowałam i pierniczki... wyszły przepyszne.



Składniki:
  • 600 g mąki pszennej
  • 250 g miodu
  • 1 jajko
  • 250 g masła
  • 150 g cukru trzcinowego
  • 50 g gorzkiego kakao
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka przyprawy korzennej
Miód gotujemy z masłem i cukrem, studzimy. Następnie dodajemy stopniowo do przesianej, z proszkiem do pieczenia, przyprawą do pierników i kakao, mąki. Na koniec dodajemy jajko. Wszystko dokładnie zagniatamy, owijamy w folię i wkładamy na około 1 godzinę do lodówki. Po tym czasie rozwałkowujemy i wycinamy foremką serduszka. Pieczemy około 10 minut w 180'C.

Dekorujemy według uznania. Ja swoje pierniczki polukrowałam.




Składniki na lukier:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 4 łyżki gorącej wody
Cukier puder zalewamy gorącą wodą i mieszamy widelcem do połączenia się składników i uzyskania gładkiej masy. Im więcej wody do wielkości cukru pudru tym lukier będzie po wyschnięciu bardziej przezroczysty.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...