niedziela, 13 stycznia 2013

Chlebek żytni

Mój debiut chlebowy. Pożyczyłam do wypróbowania Breadmaker'a i jestem zachwycona. Pierwszy raz upiekłam pieczywo w maszynie do tego przeznaczonej. Nie sądziłam, że to takie łatwe i szybkie. Tak naprawdę tej czynności trzeba poświęcić nie więcej niż 15 min. Pozostałą część wykonuje za nas maszynka.



Składniki:
1 filiżanka wody ok 20 stopni
1 i 1/4 łyżeczki soli
4 łyżeczki oleju roślinnego lub masła
2 i 1/4 filiżanki mocnej mąki przennej
3/4 filiżanki. mąki żytniej
2 i 1/2 łyżki cukru
1 łyżka mąki kukurydzianej
1 i 1/2 nasion kminku (ja dałam zmielony)
2 łyżeczki suszonych drożdży

Wszystko wsypać do miski w kolejności podanej w przepisie. Ważne aby drożdże nie spotkały się z wodą i solą przed wymieszaniem bo zaczną za szybko rosnąć. Następnie mieszamy wszystko i pozostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Gdy ciasto wyrośnie wkładamy je do formy i pieczemy. 

Czas pieczenia bochenka o wadze 1 kg trwa ok. 40 minut. Temperaturę można obniżać w trakcie pieczenia co ok. 10 minut, zaczynąjąc od 250 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...